Reality check

# Ideile nu pot fi ucise

Interesant mi s-a parut ca in timp ce asteptam “indexarea” blogului meu de catre Google, am cautat din curiozitate pe net sa vad daca si cine a folosit acest citat (Ideile nu pot fi ucise), si in ce context, desi recunosc ca as fi avut placerea egoista sa il fi folosit doar eu. Ceea ce am gasit insa, exceptand diverse bloguri care foloseau acest citat pentru a descrie ceva fara nici o legatura cu acesta, m-a suprins intr-un mod mai deosebit decat daca descopeream ca eu am fost “intemeietorul” acestui citat.
Astfel, am observat intr-un articol de presa ca acest citat a fost folosit de catre Fidel Castro, ca raspuns la afirmatia lui George W. Bush, care sustinea public: “… sunt un presedinte cu o abordare dura si nu vreau altceva decat moartea lui Castro”. Presedintele cubanez a raspuns acestuia simplu: “Ideile nu pot fi ucise”, atribuind aceste cuvinte extraordinare unui locotenent care s-a opus executiei sale cand a fost capturat dupa atacul asupra cazarmii din Moncada in 1953. Fidel Castro a mai declarat in acelasi context: “Ma intreb citi medici ar fi putut fi formati cu cele 100 de miliarde de dolari, care vor ajunge in miinile lui Bush pentru a continua sa indolieze casele irakienilor si americanilor. Raspunsul: 999.990 de medici, care ar fi putut ingriji miliarde de oameni care in prezent nu primesc niciun serviciu medical”.
Pentru mine, aceaste cuvinte reprezinta replica timpurie si anticipata pentru toti cei ce vor vizita blogul acesta, si care din exces de “democratie” vor incerca sa-si exprime ideile, fiecare dupa capacitatea sa intelectuala, fara a incerca sa desluseasca sensul celor scrise de mine. Nu ma refer aici la cei de buna credinta, ci la cei ce cred ca simplul fapt ca au acces la internet le confera dreptul sa critice sau sa judece, fara un rationament fundamentat.
Aici isi vor gasi locul criticile cele mai dure referitor la orice aspect care a depasi de mult granita bunului simt, si de semenea, isi vor gasi locul si cele mai curate aprecieri la adresa a ceea ce merita sa fie apreciat.

November 14, 2007 - Posted by | Uncategorized

No comments yet.

Leave a Reply

