Reality check

# Buy nothing day

Buy nothing day” este o forma de manifestare a activiştilor sociali împotriva “consumatorismului”. Buy nothing day a fost sărbătorita pentru prima data în Vancouver în anul 1992. (24 noiembrie).
Am identificat aceasta zi în urma căutărilor pe Google. De fapt cautam ceva interesant, ceva care sa-mi capteze atenţia, fără însă a urmări ceva anume. Am rămas surprins, ca tot am adus vorba de asta, de numărul efectiv enorm de bloguri care nu au nici un subiect demn de fi citit de o persoana cu un oarecare respect de sine.
Sa revenim însă. Buy nothing day mi s-a părut pe departe una din cele mai justificate şi surprinzătoare iniţiativa din ultimul timp. Gândiţi-vă, când a fost ultima zi când nu aţi cumpărat absolut nimic, nici pâine, nici ţigări, nici bilet de tramvai … nimic.
Ceea ce încearcă aceasta iniţiativă sa sublinieze, sa evidenţieze, sa atenţioneze este caracterul haotic şi nejustificat în care ne risipim banii, de multe ori doar din obişnuinţă sau inconştienţă. Mi se pare interesant, şi cred ca toţi putem încerca sa participăm, cum zic iniţiatorii “prin neparticipare” la aceasta “Buy nothing day”.

November 22, 2007 - Posted by | Uncategorized

6 Comments »

  1. I’m in! Noua ni se mai intampla sa fie zile in care nu cumparam nimic insa din lene, n-avem chef sa iesim din casa. Sunt curioasa daca rezist sambata, nu de alta, dar am un training si stau toata ziua acolo… ‘om vedea.

    Comment by rebeccamohl | November 23, 2007 | Reply

  2. Felicitari! Prima persoana care posteaza un comentariu pe blogul meu (inca neindexat😦 ). Cumpara-ti de astazi ce ai nevoie maine la training, si de cafea de descurci tu.🙂

    Comment by flpmihai | November 23, 2007 | Reply

  3. Misiune indeplinita!

    Comment by rebeccamohl | November 25, 2007 | Reply

  4. Un pas mic pentru om, un pas mare pentru omenire. Deci se poate. Ma simt deja initiatorul unui curent la noi in tara, care deja a luat amploare cooptand peste … 3 membri. Atat am reusit.🙂

    Comment by flpmihai | November 26, 2007 | Reply

  5. Sincer,nu te inteleg…Care e scopul banilor atunci?Imi fac saltea cu ei?Inca ceva:Chiar dac nu cumperi nimic intr-o zi cheltuieli tot ai ca apometrul se invarte,abonamentul la tramvai e platit si pe ziua respectiva si pot satzi mai dau si alte exemple dar ma opresc aici.Deci care e scopul?

    Comment by ally78it | December 5, 2008 | Reply

  6. Care scop mai? Care bani?
    Si scopul initiativei era sa nu achizitionezi nimic in ziua respectiva, nu sa renunti la obligatiile contractuale in derulare.
    Oricum, scopul este sa evitam sa cumparam tot felul de tampenii, doar pentru ca sunt de vanzare. Daca ai apa la apometru si abonament la tramvai, ajunga-ti astea.🙂

    Comment by flpmihai | December 10, 2008 | Reply


Leave a Reply

