Reality check

Page rank

Am navigat in deriva pe internet, si am gasit acest termen minunat, si din moment ce “am facut” o facultate, mi-am dat seama aproape instantaneu ca e vorba despre un concept cu iz manelistic auzit adesea prin taxi-turi, si anume “Cine e pe primul loc / Adi, Adi”. Si normal, mi-am dorit sa aflu si eu cauzele pentru care nu sunt si eu pe podium, caci judecand dupa “pageview”, blogul se dovedeste a fi cel mai intim jurnal pe care as putea vreodata sa-l am, fara a ma supune riscului de a-l mai ascunde pe sub pat, printre prosoape sau lumanari, sau pe dupa bazinul de la WC.
Deci, in demersul meu, am incercat sa-mi fac o idee despre ceea ce vrea “poporul”. Si am ramas uimit sa vad ca aceste bloguri cuprind in mare parte reformulari a ceea ce ni se livreaza zilnic la TV: ca a venit zapada, ca a plecat zapada, ca nu stiu ce accident extraordinar pe autostrada soarelui, ca ceva babe au fost arestate, ca pe fosta ministra a justitiei o doare in mapa profesionala, ca exista cersetori, ca e cald etc. Cealalta parte a acestor bloguri o reprezinta mediatizarea blogurilor celorlalti “premianti”, ca intr-un fel de masonerie virtuala. Asta citeste poporul? Doamne Dumnezeule!
Nu zic sa nu se scrie. Sa se scrie, ca de aia exista libertatea de exprimare pentru care inca mai credem ca am lupat in ’89, insa sa se mai si citeasca?! … e aiurea de tot.
La fel, am vazut ca e o moda prin multe blog-uri sa se ataseze niscaiva fisiere video (ca romanu’ trebuie sa profite de orice ii ofera tehnologia gratis) care pot fi gasite in cantitati industriale pe site-ri precum youtube sau trilulilu etc. Nu inteleg … si poate e mai bine asa.
Concluzia la care am ajuns e ca daca vreau sa-i asigur notorietate blog-ului meu, trebuie sa dau “replay” la stirile de la televizor, eventual sa le mai amestec putin, trebuie sa scriu numele a cel putin 5 blog-uri cunoscute per propozitie si sa ma si “link-uiesc” la ele, si sa aleg unul din milioanele de clipuri video de pe net dandu-le o denumire gen: “te c**i pe tine de ras”, sau “super funny” etc. Reteta e simpla.
Si mi se zbateau neuronii (da, am mai multi) in cap intre cele doua decizii de o importanta majora, chiar vitala pe alocuri: sa-mi directionez articolele pentru satisfacerea acestui “page rank”, ori sa scriu asa cum stiu, asa cum vreau, sperand ca mai scap pe ici pe colo si cate o informatie utila.
Interesant. Oricum momentan raman fidel propriului stil de comunicare prin intermediul blog-ului.

January 16, 2008 - Posted by | Uncategorized

5 Comments »

  1. Mie-mi ia vreo ora, doua sa scriu un articol, tie cam la fel din cate studiez posturile, altii le prelucreaza in 10-15 minute iar altora le ia 2-3 minute. Mie arar imi posteaza cate un tont vreun comentariu, tu interzici reprezentantilor mediocritatii sa intre pe blog, altii din asta traiesc. Unii cauta calitate, altii cantitate. Eu zic sa nu-ti bati capul de trafic sau page rank, nu pentru asta scrii. Realist si pragmatic vorbind toti am vrea sa castigam bani cu blogul insa nu facem un scop in sine din asta. Noi sa fim fericiti si la vara cald… moderat de cald!

    Comment by rebeccamohl | January 17, 2008 | Reply

  2. Mare dreptate ai. Si tot realist si pragmatic iti spun su sinceritate ca eu am inceput deja sa castig bani, astfel ca din iunie, de cand ma facui blogger🙂, am castigat deja 0,01 usd, deci in ritmul asta pana la in cca. 30 de ani am sa castig si eu 0,6 usd.
    Sa revenim insa. Ce ma sperie pe mine e faptul ca acele bloguri de duzina sunt extraordinar de cautate. Lumea vrea sa auda de 10.000 de ori ca ninge, sau ca Elodia este off-line sau alte asemenea. Oare astia sa fie majoritatea “navigatorilor” pe internet? Articolul meu a fost initiat tocmai din nevoia de negare a acestui aspect. Dar …

    Comment by flpmihai | January 17, 2008 | Reply

  3. Chiar astia sunt! Eu traiesc cu speranta ca intr-o zi o sa se cearna sita dar, nu… pentru ca astia mai au si aplaudaci, nu te lua de ei vreodata ca-i nasoala treaba. In plus, mai primesc si nominalizari la “cele mai bune bloguri”!!! Asta sper pentru ca se ia in considerare traficul, nu pentru ca cineva cu o inteligenta medie chiar ar aprecia sa citeasca ineptiile lor. Si in sensul asta, eu prefer sa vad ca au filmulete decat sa mai citesc chestii in gen “am ragait si in toata casa mirosea a usturoi”, asta m-a impresionat teribil, m-am simtit incurajata sa intru si a doua oara, poate avea omul o indigestie si doream realmente sa aflu daca s-a usurat sau nu…

    Comment by rebeccamohl | January 17, 2008 | Reply

  4. Iniţial am vrut numai să-ţi spun că mai bine scrii tu aşa cum vrei şi nu te iei după niciun page rank crap. Da’ apoi am văzut afirmaţia Rebeccăi cu “mai primesc si nominalizari la “cele mai bune bloguri”” şi mi-am amintit de ce mă doare pe mine în legătură cu blogurile astea… şi mi-am zis că nu îţi mai dau comment că o să mă aprind prea tare şi o să scriu fără să mă mai opresc.

    Se pare că, totuşi, îţi dau comment. Dar mă opresc la timp.

    Mă scot din sărite blogurile astea. Şi ceea ce mă scoate şi mai tare din sărite este să văd eu cu ochii mei că există oameni cu mintea aşa de îngustă care nu numai că citesc blogurile astea dar care, la un articol care are exact DOUĂ CUVINTE şi un titlu de UN CUVÂNT, ei comentează: “Vai… da’ de ce?”… “Vai… trebuia să pui şi un punct după cuvântul ăla din titlu”… “Acuma faci ca şi atunci când… “(când ai scris celălalt articol care a avut trei cuvinte) etc.

    Gata… mă opresc:)

    Comment by ines | January 20, 2008 | Reply

  5. Aveti dreptate in totalitate. Si hai sa va mai spun ceva: am cazut si eu in pacatul asta, si am incercat sa-mi fac cunsotinte postand pe mai multe bloguri, si am avut niste zile crancene in care asistam la urmarile faptelor mele, respectiv am primit tot felul de comentarii care de care mai stupide, care de care mai infantile. Cred ca e prima si ultima oara cand mai scriu pe blogurile altora fara sa gandesc inainte. Raman fidel blogurilor care-mi solicita cat de cat intelectul, si trebuie sa spun ca momentan aceste bloguri pot fi numarate pe degetele de la o mana, asta doar in cazul in care mi-ar lipsi 3 degete (fereasca D-zeu).

    Comment by flpmihai | January 22, 2008 | Reply


Leave a Reply

