Reality check

Hai POLI !!!

Bine bine, dar unde?
Mi-am amintit de fotbal astazi cand am vazut in cadrul stirilor pe nu stiu ce program TV, ca niste elevi de liceu s-au luat la bataie deoarece unul dintre ei avea nu stiu ce scris pe pantaloni. Desigur, ca datorita nadragilor saracului miscrobist, au rezultat cateva fracturi, ceva leziuni la ceea ce ei numeau o data fata (cum am auzit intr-o emisiune umoristica – “trebuie sa fi fost fata, ca avea urechi atasate”), cu gaze paralizante, jandarmi, tot tacamul.
Deci, doar pentru intelegerea mea, se merita sa te lasi mutilat din cauza articolelor de imbracaminte?
Sa lamuresc un lucru: nu are nici o legatura cu Poli (Iasi sau Timisoara), insa am folosit acest titlu deoarece am auzit in utlimele luni “Hai Poli” de cel putin 13.454 ori.
Nu imi place fotbalul. Nu imi place si nu il inteleg. Asta ma face mai putin barbat? Probabil din punctul de vedere al “majoritatii” da. Din punctul meu de vedere, nu, si nici nu mai conteaza – sunt deja insurat. A, si nu ii inteleg nici pe cei ce agreeaza fotbalul.
Pe de o parte, cei tineri au si dreptatea lor, caci nu au avut ocazia sa vada ce inseamna fotbal adevarat, cu suporteri dedicati, cu strigate de bucurie sau placere, cu lacrimi … si macar o data la 4 ani cu o victorie rasunatoare pentru ceea ce se numea odata Romania.
Acum nu se mai joaca fotbal. Acum se injura, se scuipa, se arunca frigidere si alte electrocasnice pe geam, se bate nevasta (nu neaparat proprie), se bea pana la coma, se arunca cu orice tip de obiecte pe teren, se omoara arbitrii, se “dau capete in gura”, se sparg autoturisme, se nasc adevarate lupte intre suporteri de diferite “culori”, se vorbeste mereu despre “proprietarii” marilor cluburi etc. Din cate vad in ceea ce am scris, singura legatura cu fotbalul efectiv, este aruncatul obiectelor pe teren. Bine, nu are legatura cu fotbalul, dar macar are cu terenul de fotbal.
Pentru ce atata demostratie de forte? Pentru ce atata patima in sustinerea echipei favorite? Pentru ce atatia nervi? Parerea mea este ca fotbalul, la momentul actual este un fel de curent manelistic, insa nu atat de criticat ca manelele in sine. Asemanarile sunt izbitoare intre cele doua “curente culturale”. Atat manelistii cat si fotbalistii castiga o groaza de bani de-aiurea, doar datorita faptului ca NOI ii sustinem, ambii au comportamente extravagante (haine, bijuterii, iahturi … etc), ambii nu se pot lauda cu nu stiu ce studii post-universitare, sau cine stie ce lucrare de cercetare stiintifica, ambii presteaza o activitate de care ne-am putea lipsi cu usurinta fara a simti o diminuare a conforutlui zilnic, si lista ar putea continua la nesfarsit. Cat despre sustinatori … parerea mea este ca sunt aceiasi prezenti in ambele tabere. Am fost ironic, stiu, insa si aici comportamentele sunt izbitor de asemenatoare atat la suporterii fotbalului, cat si la “suporterii” manelelor. Nu mai detaliez aici, ca nu vreau sa-mi murdaresc bucatica aceasta de blog cu tot felul de epitete.
Este interesant totusi de studiat si analizat motivele care ii fac pe unii sa ovationeze, ca divinizeze si sa invidieze in acelasi timp niste persoane care nu au alt merit decat ca acela de a fi divinizati de mase. Nu inteleg ce anume ii face pe oameni ca pentru 11 figurine care alearga dupa minge doar pentru a da cu piciorul in ea, sa se injure, sa se desfigureze, sa se faca de tot rasul, sa se poarte intr-un final mai rau ca animalele.
O singura concluzie pot trage de aici: fotbalul este doar o cauza acceptata social pentru cele mai josnice persoane de a-si etala adevaratul carater fara a fi catalogate ca ceea ce sunt. Ei nu sunt delicventi, ei nu sunt inculti, ei nu sunt vulgari, ei nu sunt betivani, ei nu sunt animale …. Nu, ei sunt MICROBISTI.
Bravo, renuntati la orice este demn si uman pentru ca cei 11 oameni sa castige din ce in ce mai mult.

May 18, 2008 - Posted by | Uncategorized

6 Comments »

  1. Stii cum ii: vrei “vestea buna sau cea prosta prima data?”🙂

    Imi place foarte tare comparatia Microbisti-Manelisti!

    Ca nu intelegi fotbalul? da sunt 11 oameni care alearga pe un teren. Dar chiar daca nu intelegi poti sa respecti jocul in sine. Nu? Vreau sa spun ca mai sunt sporturi care e usor sa nu le intelegi, ca Boxul; unde dai (daca poti) pana suna gongul, iar atunci atrenorul iti intinde apa sa-ti clatesi gura. dar de aia sunt niste sportivi carora le place ce fac, si poate ca sunt si care fac bine. nu cred ca jocul e cel care e de condamnat.
    Daca revenim la oameni, la sportivi sau la suporteri este cu totul alt ceva.
    cred ca pana la urma problema noastra, a romanilor este ca nu stim sa filtram. Adica copiem tot ce vedem (ex: vezi cum se imbraca fetele pe strada), ducem la extreme tot ce facem (machiaj, fluierat, asculatat muzica). Ne scapa de multe ori limita.

    O totala alta poveste este de ce vedem numai huliganii la televizor, dar asta este iarai o alta tema, Media. Adica sa nu vedem altceva decat omoruri si batai, jafuri si abandonuri nu ne ajuta deloc la setarea limitelor de care vorbeam mai sus.

    si cum zici tu de fiecare data: mai vorbim :p

    Comment by Z | May 19, 2008 | Reply

  2. Stii cum e: “vrei partea proasta sau cea buna intai”?

    Partea buna: Da, pot sa respect jocul in sine.
    Partea proastea (pentru altii): Nu am nici un interes pentru partea buna.

    Si iar pentru clarificare, “fotbalul” de care vorbesc eu, cu tot ce cuprinde el (jocul in sine, suporteri, jucatori etc) nu este caracterizat pe baza informatiilor furnizate de mass-media, ci celor furnizate de “microbisti”.
    Ne mai auzim.

    Comment by flpmihai | May 19, 2008 | Reply

  3. bine, dar subiectele tale se leaga toate intre ele: adica cei care se incadreaza in cele 2 categorii: M&M sunt cei care fac comparatii intre regiuni daca trebe daca nu, sunt cei care uite sa mai ia o carte in mana…. doar ca ii fotografiezi in diferite ipostaze.

    acuma e momentul sa te desparti de turma, sa alegi un sport mai nobil (tenis, sah, biliard, etc) si fa fii suporter in felul tau.

    ce putem face petru turma? nu stiu. sa interzicem Manelele si poate are influenta si asupra miscrobistilor🙂

    Comment by Z | May 19, 2008 | Reply

  4. Si ce ai impotriva “fotografiatului”? Recunaoste ca ies poze faine.
    De mult timp m-am despartit de turma, insa recunosc ca-mi place sa mai privesc peste gard la turma sa-mi amintesc de ce m-am separat de ea.🙂
    Si nu cred ca exista “sport nobil”. Nu am justificare la aceasta fraza, insa nu cred si gata.
    Pentru toata turma iti zic eu ce putem face: PAMFLETURI. Nu ma obosesc sa fac mai mult pentru ei, si toate asa-zisele sfaturi au mai mult caracter de monolog.
    Ne mai auzim.

    Comment by flpmihai | May 19, 2008 | Reply

  5. Monolog, ne monolog, mi-am exprimat parerea, chiar daca tu nu ai filtrat nimic din ea. Se spune ca de aceea exista posibilitatea editarii unui comentariu. :p

    deja se pare ca nu mai avem subiec, asa ca mai astept urmatoarea provocare.

    Comment by Z | May 20, 2008 | Reply

  6. inteleg o zi pauza, dar 2 deja e de rau. te-ai suparat? ti-ai luat jucariile si te-ai dus acasa?

    orice se rezolva doar trebuie sa zici!

    😛

    Comment by Z | May 22, 2008 | Reply


Leave a Reply

