Reality check

Sfarsit de poveste

Blog … interesanta “sansa” pentru omenire.
Initial a inceput totul ca o joaca, ca o provocare, ca o curiozitate. Joaca pentru ca era distractiv, provocare pentru ca-mi solicita atentia pentru a face cel mai frumos blog ca si aspect de pe “blogspot”, curiozitate pentru ca era … o curiozitate.
Am intentionat sa creez un blog numai pentru mine, nu pentru “public”, am incercat sa fiu cat mai putin comercial, si in mare parte am reusit. Am scris sincer, neingradit de nici un aspect, am scris din placere.
Insa, inevitabil am ajuns si la intrebarea: Pentru ce? Care este scopul acestui blog? Cu ce ma va ajuta la formarea personala, sau macar la relaxare? Cu ce ma va fi ajutat dupa 1 an de zile? Dar dupa 5 ani, dar dupa 10 ani? Primul lucru care mi-a venit in minte la inchipuirea acestor intrebari a fost … “nimic”.
Cum asa? Pentru ce am scris atatea articole? Mi-am dat seama ca toata aceasta joaca de-a blogul nu a fost altceva decat un mic joc de roluri in care eu mi-am asumat rolul “jurnalistului”. Dar m-am plictisit, desi cunostinte deosebite au incercat in perioadele de lipsa de inspiratie sa ma reduca pe calea bloggerilor, am ajuns la o decizie.
A fost o experienta deosebita, din care am invatat extrem de multe, insa a lipsit un element fundamental: orientarea spre obiectiv. Scriam doar de placerea de moment de a scrie, si nu urmarind o placere pe termen macar mediu daca nu lung, si fara sa-mi dau seama am inceput a-mi face un public mediocru, superficial, limitat (atat ca numar cat si ca inteligenta) si vadit incopetent. Am lasat oameni de un carater mai mult decat discutabil sa-mi comenteze viata, sa-mi dea sfaturi, sa ma critice, sa ma laude, sa-si dea cu paraerea, sa-mi sustina ideile, sa-mi infirme aceleasi ideile. De fapt nu numai i-am lasat, ci i-am invitat.
M-am plicitisit. M-am plictisit ca vorbesc frumos unor oameni cu care nu am ce vorbi. M-am plictisit de ideile tampite care sunt postate uneori pe blog. M-am plicitisit sa critic aspecte caracteristice spetelor cele mai de jos ale societatii, si sa vad apoi sustineri vehemente ale acelor comportamente in comentarii fara valoare.
M-am saturat sa aud scuza ieftina: “De aia e blog, chiar daca e al tau, sa-si scrie fiecare parerea liber si neingradit referitor la articolele tale”. Hmmm … stiti ceva, nici macar nu vreau sa spun ce fac pe comentariile voastre, pe ale unora desigur. De prea multe ori am izbucnit in ras datorita prostiei voastre, de prea multe ori am fost provocat sa folosesc un limbaj necorespunzator, si m-am controlat in mare masura. E timpul sa schimb “albia de porci” in care m-am scaldat de buna voie in ultimul timp, si sa merg mai departe. Va las pe voi, comentatorilor in prostia voastra, in capacitatile voastre desavarsite, in inteligenta voastra nemarginita. Nu credeam ca voi fi asa scarbit, nu credeam ca voi vedea atata idiotenie manifestata, nu credeam ca sunteti asa de multi.
Si sa nu uit, acest blog a fost facut cu mare drag, fiecare comentariu a fost unic in felul lui, si ma bucur ca am avut ocazia sa il postez pe fiecare dintre ele, in concluzie a fost o experienta exceptionala. Nu voi renunta la “blogaiala”🙂, insa voi avea un alt blog, de data asta orientat catre o anumita categorie de cititori, putini, insa deosebiti, pe care imi doresc din tot sufletul sa-I adun pe viitorul meu blog. Va fi un blog asa cum trebuia sa fie si asta, anonim, interesant, general si incitant.
Si pentru a ingloba aici si un gand bun, caci se merita mentionat: Multumesc bloggerito (stie ea cine) pentru suport, pentru ceea ce faci, pentru determinare, pentru inspiratie. Succes.
Ne mai auzim …

June 17, 2008 - Posted by | Uncategorized

11 Comments »

  1. cu placere (deoarece eu sper ca de mine era vorba)

    Comment by ...orro | June 26, 2008 | Reply

  2. pai ce facem d-le..si eu care vizitam toate blogurile tocmai ca sa ma informez,”si sa vad cum sta treaba”.pai aflati de la mine ca nu ma dau asa usor batut,si va sfatuiesc si pe dvs.sa faceti la fel.da intradevar asa zisele”instrumente” au fost create pentru toata lumea,mai mult sau mai putin”ortodoxa”,ca sa folosesc un termen academic,dar stiam ca un blog se poate personaliza foarte mult,depinde binenteles ce tratati in el.eu va garantez ca daca noi doi vom vb.despre fluturi de ex.se va gasi un cretin sa se bage in seama dar va fii spre rusinea lui,pentru ca pur si simplu nu va stii nimic iar daca noi doi il vom ignora,va stii ca este in plus si va renunta singur…hmm va garantez ca pe cretini nu-i intereseaza fluturii.nu vreau sa filozofez,dar in general nu toata lumea are inclinatii spre tot ce e bun si frumos,mai de graba spre senzatie si spre”nu stiu sa calific celelalte domeni”,dar desigur ca dvs.stitii ca asa este natura umana si asa va fii indiferent daca ne place noua sau nu,asa ca vorba dvs.daca nu veti veni cu ceva de senzatie si de interes”pentru unii”nu veti fii bagat niciodata in seama,doar de cei ca dvs si ca mine,care imi pare rau sa o spun santem din ce in ce mai putini.asa ca nu lasati garda jos”pur si simplu doar pentru amorul dvs propriu”.eu va sfatuiesc sa va mai ginditi,nu stiu? dar nu va lasati.eu am o fire mai apriga sant ardelean, dar nu ma-s lasa sa stiu ca acum ajungem inapoi in mezozoic,si nu mai avem internet.si eu am intalnit tot felul de cretinisme,”hai sa va mai ridic moralu”.unu de ex.vroia sa vanda locuri in arca pentru viitorul potop,nu mai vorbesc de cei care vand pamant pe luna,dar sincer nu va vine asa sa zambiti pe sub”mustata”si sa va ganditi ca mare-i gradina lui d-zeu…asa ca asta e…VA-M citit articolul,si credetima ca ma impresionat,nu stiu faceti ce credeti dvs.dar daca nu aveti altceva mai bun de facut, eu zic sa continuati,si mai credetima ca daca nu as fii avut cele mai bune intenti nu stateam “sa va plang de mila”pe blogul dvs.cu stima si respect- SILVER-

    Comment by Anonymous | October 19, 2008 | Reply

  3. VEDETI CA VA CONTRAZICETI SINGUR,MAI DEGRABA IDEALURILE NU POT FII UCISE… CU STIMA…ACELASI- SILVER-

    Comment by Anonymous | October 19, 2008 | Reply

  4. @Silver: Ma bucura nespus ca am placerea sa mai citesc ceva comentarii care par scrise de “OAMENI” – specie pe cale de disparitie in zilele noastre. In general am parte de tot felul de comentarii, de la tot felul de “caratere” mai mult sau mai putin implinite, insa mai rar de la oameni adevarati, cu bunul simt caracteristic. Multumesc.
    Cat despre decizia de a continua sau nu calatoria aceasta numita sec “blog”, am decis sa continui caci in perioada de “abstinenta” mi-am dat seama ca nu pot sta fara sa-mi exprim ideile intr-un mediu potential public.
    Insa aveam nevoie de o pauza, aveam nevoie sa ma gandesc de ce fac ceea ce fac, cum sa fac sa nu-mi “pangaresc” blogul, si mai mult decat atat, avem nevoie de o curatenie generala printre vizitatori, desi stiu ca acestia apar inapoi cel mai repede asemenea buruienilor.
    Acum sunt decis sa continui, pentru ca intr-adevar e pacat sa renunt la ceva ce-mi place doar datorita unor eforturi nesemnificative ale unor entitati cu falsul statut de “indivizi”.
    In concluzie, “Ideile nu pot fi ucise”.
    Astept cu nerabdare un alt comentariu venit de la acelasi “SILVER”. Sau mai bine spus, astept cu nerabdare ca “SILVER” si posibil altii ca el sa rasfoiasca putin paginile virtuale ale acestui blog, chiar fara a posta vreun comentariu.
    Multumesc, si ne mai auzim.

    Comment by flpmihai | October 19, 2008 | Reply

  5. scuze am incurcat capra cu…hai sa zicem lupu…silver…ps.va rog sa-mi acceptati scuzele de rigoare,pentru ca eu”in nevinovatia mea”ca un cretin ce sant am citit exact,”sfarsit de poveste”si parca dintr-o data,mi-a venit sa va compatimesc dar–chiar sincer-imi place ce spuneti,si mai mult decat atat,cea ce credeti.acum o sa incerc sa reintru in periplu dvs[cuvinte pompoase]revenind la ultimul dvs.comentariu…silver.

    Comment by Anonymous | October 21, 2008 | Reply

  6. va rog sa-mi iertati,”indrazneala sau ma rog,impertinenta”dar va marturisec sincer ca…pur simplu imi place cea ce scrieti..nu stiu …credeti ce vreti dvs,dar imi place cum ganditi,si mai ales ce?,ganditi…si as vrea sa fiu alaturi de dvs.in cea ce aveti de gand sa continuati.si eu am absolvit o facultate,numai ca la cluj,sant maramuresean din nascare dar chia de acea “fraternizez”cu dvs.pentru ca nu este important de unde santem”ci cea ce santem”,desigur aici as ,putea sa filozovez si sa enumerez toti filozofi tuturor timpurilor” cea ce ma depaseste pe mine,cel putin,si cea ce nu este cazul sa discutam…cu toate ca daca stau si ma gandesc…..oare cati filozofi ar avea ROMANIA…dar sa revenim…la…ale noastre,cum imi place mie sa zic,asa ca,ardelean fiind mie imi place a spune lucrurilor,pe nume”spun asta a nu se intelege ca sant picat din luna,cum le place celor din”bucale”,sau ma rog cum le placea atunci sa ne categoriseasca “tarani” acum mai nou ne spun “din provincie”,si fac o paranteza la cea ce spuneati dvs,vizavi”frumos cuvant”, de IASI sau de BANAT.spun asta,deoarece am observat si la dvs.o usoara unda “cum sa-i spun…patriotism”,e mult spus …e putin? nu stiu…dar parca…usor ironizati…banatul,si scoateti in evidenta IASUL .as putea sa ma laud cu MARAMURESUL meu istoric”stiti la ce ma refer,descalecaturile,GELU ,BOGDAN ,MENUMORUT;.sa-mi fie cu iertare,dar am simtit nevoia sa va tin putin la respect”daca va-m jignit,ma rog intelectul sau amorul dvs. propriu,scuzele”de rigoare”, alt cuvant care imi place
    ,dar parca dvs.spuneatii”sfarsit de poveste”.nu va laud,nu va critc,nu va sfatuesc….etc.faceti cea ce credeti de cuviinta,dar as vrea sa fiu alaturi de dvs”cel putin in cea ce ve-ti gandi,daca nu in cea ce ve-ti face.daca ma acceptati alaturi de .dvs”in cuget si in simtire”va rog sa mi-o spuneti daca nu spuntimi-o verde-n fata,fara menajamente ,si eu ma voi retrage “in adanca-mi resmnare”,si nu va voi deranja cu nimic….dar absolut cu nimic…..

    SILVER….

    Comment by Anonymous | October 21, 2008 | Reply

  7. PS.va deranjez,din nou,dar as vrea sa va provoc la un concurs,nu in scopul de a castiga ceva”doamne fereste”ci pur si simplu”la ceva ce vom posta amandoi,idei, nu stiu planuri,concepti,perceptii,si tot ce tine de”ideile nu pot fi ucise”,dar strict la subiectul dvs.”a nu se intelege ca vreau sa va fur idea”,nu dar sa fiu sincer este mai usor sa te folosesti de munca altuia”dezarmant”totusi,nu credeti?.haideti ca glumesc,ce va costa la urma urmei ;va trezesc simtul hmmm…”greu de spus care”,pentru ca dvs. le aveti pe toate….haideti e o provocare,la care sincer nu stiu daca voi face fata,dar totusi ce va costa…..nu stiu de dragul “ce vreti dvs”ce ziceti?vom da un nou sens blogului dvs”si la urma urmei dvs. aveti de castigat,doar e blogul dvs,ce ziceti?{sincer si eu pot, sa-mi fac un blog, dar parca”a nu se intelege gresit”,nu este vorba de competitie ,ci pur si simplu “hai sa-i zic inspiratie”…astept raspunsul dvs….dar transant daca se poate …”nu plin de sa,” vedti,sa auzitti si tot tacamul,sau mai nou ..bla bla bla… cu respect ..acelasi.SILVER.

    Comment by Anonymous | October 21, 2008 | Reply

  8. Sa fiu transant de la inceput: Nu cred ca am sa reusesc sa fiu transant in cele propuse.
    De ce?
    1. In general nu accept provocari doar de dragul de a le accepta. Pentru mine, e ceva de genul “hai sa vad daca ai curaj sa sari …”, si nu e suficient, trebuie o motivatie puternica pentru asta.
    2. Nu imi e clara modalitatea in care “vom posta amandoi” – ca articole noi, ca si comentarii la alte articole etc.
    3. Sintagma “dvs le aveti pe toate” in circumstantele actuale nu sunt de natura decat sa-mi starneasca o oarecare neliniste, chiar suspiciune, din pacate.
    4. In ceea ve priveste faptul ca “am doar de castigat” ca e blogul meu, nu e relevant pentru ca ideile superioare vin in momentul in care nu iti propui nici un “castig”;
    5. In cele din urma, nu stiu nimic despre “SILVER”, si presupun ca aici am parte de ceva clementa, deoarece internetul nu este tocmai locul potrivit unde sa-ti faci cunostinte de incredere – a nu ma intelege gresit.

    Prin urmare, va provoc eu pe dvs sa gasiti modalitatea optima prin care putem crea o relatie bazata pe incredere reciproca, iar apoi putem construi …

    Comment by flpmihai | October 21, 2008 | Reply

  9. si totusi santeti;am incerca sa va fiu pe plac,de acea probabil,am accentuat pe unele… calitati ale dvs.pe care am crezut eu,ca le-am intrezarit ,din tot topicul dvs… clementa o cer eu care nu am avut alta treaba,decat sa cred ca ma pot asocia cu dvs,crezand ca in acest fel voi stimula”descurajarea”dvs care de altfel era destul de “vizibila”–pe”sfarsit de poveste”,dupa ce am citit toate articolele dvs.am observat ca de fapt,nu erati asa de motivat in a parasi mult iubitul dvs blog,ci era doar o stare de”lipsa de inspiratie”,daca nu ma insel erau chiar cuvintele dvs,in fine;eu credeam atunci”a se citi data”ca aveati nevoie de “ma rog incurajare”cu toate ca “sa recunosc cinstit chiar dvs.spuneati in mod explicit ca nu aveti nevoie de,practic nimic”totusi din spirit”nu civic,nici patriotic”ci cred eu moral,cumva va compatimeam…asa ca nu am tinut mortis sa ma asociez cu dvs din”nu stiu pura vanitate”nu stiu ce ar mai fi de spus;joaca de-a cuvintele,poate eu ma-m inselat,”sau mai bine zis ma-m amagit singur crezand ca daca va voi trezi interesul, va veti lansa intr-o provocare”sincer nu stiu ce am crezut atunci,dar asta e ;exact ca si alegatori unui om politic asteptam ceva de la dvs.sincer imi pare rau ,intentia mea nu a fost asta si va rog sa-mi iertati”insistenta”,care dvs vi sa parut dubioasa”mea culpa”poate nu am stiut eu sa folosesc argumentele necesare.inca odata imi cer mii de scuze daca am stricat imaginea blogului dvs…silver.

    Comment by Anonymous | October 21, 2008 | Reply

  10. Sa incepem contrar asteptarilor, cu sfarsitul. Nici prin gand nu mi-a trecut vreodata ca “ati stricat imaginea blogului”. Dimpotriva, am avut placerea ca citesc unele din cele mai interesante comentarii din ultimul timp.
    Deasemenea, intentia e ludabila, insa in loc sa folosim cuvinte mari gen “provocare”, haideti sa ne folosim mai bine de “colaborare”. Asa ca, oricand considerati ca ceva lipseste sau nu este suficient nuantat intr-unul din articolele mele, va invit sa postati parerea proprie.
    Inca o data, va asigur ca placerea este in totalitate de partea mea, si consider la momentul actual ca ar fi o onoare pentru mine sa mai observ din cand in cand urme ale trecerii dvs pe aici.
    Multumesc pentru gandurile bune, si ne mai auzim.

    Comment by flpmihai | October 21, 2008 | Reply

  11. multumesc ca apreciati,totusi”comentarile mele”,ma rog.mai mult sau mai putin,”hai sa zicem relative”,de asemenea ,”uitati si eu am acum lipsa de inspiriatie”…sau mai bine zis…trebuie sa-mi aleg cu grija cuvintele,ca nu cumva sa dau,prilej de interpretare….asa ca dupa cat mi-am dat seama,din tot topicul dvs…aveti o profesie in economie sau apropiata…”corectati-ma daca gresesc”,sau cel putin,aveti cunostinte aprofundate despre asa ceva.ce parere aveti despre…toata aceasta criza mondiala?parerea mea “ca nespecilist in domeniu”este ca va duce oricum la recesiune”este o chestiune de timp”cea ce pe mine ma pune pe ganduri?…oricum tebuia un subiect de discutat,asa ca am gasit unul”cu bataie lunga” nu stiu,astept comentariile dvs… sau,ma rog “opinia”dvs….acelasi..SILVER.

    Comment by Anonymous | October 22, 2008 | Reply


Leave a Reply

