Reality check

In drum spre casa

Astazi am venit pe jos acasa. De la servici. Mi-am reinnoint abonamentul la tramvai, la „patrule” cum zic timisorenii dintr-o slaba incultura dusa la gradul de calitate rara. Revenind, din dorinta de a-mi pastra cat de cat tonusul dupa concediu, ale ales sa traversez orasul pe jos, intrucat dimineata nu pot face asta, caci risc sa devin pericol social in „open space”, un lac de transpiratie care are la dispozitie 8-9 ore sa se faca remarcat.

Ideea e ca in drumul meu spre casa, am observat fara sa vreau modul in care „micii Vienezi” isi conduc, parcheaza si in general gestioneaza masinile. Stiu, imi veti zice ca asa e in toata tara, insa aici locuiesc, si despre asta pot scrie. Ghinion.
As incepe mai intai cu vesnicul Mercedes parcat in fata portii cimitirului, poarta pe care adie agale un semn cat mine de mare „NU PARCATI”. Poate proprietarul autovehicului cu pricina face ceva aluzii, sa-l ajute cineva sa se integreze in peisaj.
Mai inaintez putin, si ajung in centru. Frumos centru – pacat ca e circulat. Imediat dupa Piata Traian vad doi nenorociti parcati unul langa celalalt, nu in linie, ci pe lateral … pe trotuar. Normal ca instinctul primar de evitare a coliziunii cu un obiect mai mare m-a impins pe carosabil, predispus la claxoanele pline de nervi ale celor care incercau sa conduca regulamentar.
Mai merg putin, si ajung la o intersectie mare, cum vezi la televizor. Insa in alte tari nu vezi caraterul rustic si popular asa ca la noi, fapt ce a rezultat si din impletirea maiestruasa a coloanelor de masini venind, sau mai precis, stationand din toate directiile. Asa da. Cat sacificiu din partea acelor oameni sa renunte ei la existenta lor mediocra, doar pentru e demonstra lumii intregi ca arta populara inca e „mishto”.
Ma las cu greu desprins de imaginea feerica cu oamenii care parca nu vor sa mai plece din intersectii, la auzul unei expresii frumoase, pe care o reproduc aici cat de fidel posibil „Da’ baga-te mai si tu, in %@$@ mea”. Intorc capul, si vad un nene rosu’ la fata, care tipa la un alt nene ce conducea o dubita in diagonala. Va spun sincer ca m-am speriat, ca nu am vrut sa vad o dubita intreaga intrand in %@$@ unui om, oricat de binecuvantat ar fi acela. Asa ca am plecat.
Trec prin „700”, Piata a carei nume nu a fost nimeni in stare sa mi-l descifreze de cand sunt eu aici, si vad ceea ce seamana a cimitir de masini – desi m-am mirat ca avem asa ceva asa aproape de centru. Dar poate sunt la oferta acum cu lubenitele. Cine stie?! Nu ma pricep, asa ca imi continui drumul.
Ajung pe Cetatii. Cetatii … ce nume frumos. Ma duce cu gandul la asezarile medievale. Medievale ca si comportamentele unor nenorociti care si-au parcat masinile de-a lungul unei intregi benzi de circulatie, in conditiile in care tocmai s-au finalizat parcarile. Poate din instinct de conservare a muncii Primariei Timisoara, nu se doreste deteriorara parcarilor cu tot felul de masini parcate pe acestea.
Acasa in sfarsit. Ajung la scara caci de acum stiu drumul pe dinafara, desi micii mei vienezi din micul meu bloc unde se afla mica mea locuinta, si-au parcat masinile, sau mai bine zis, si-au sprijinit masinile de pervazele apartamentelor, sa doarma cu teava de esapament in gura, simbolizand metaforic comuniunea om-mijloc de transport.
Urc scarile in sunete de alarme auto mai ceva ca la banci, si in sfarsit ma relaxez in casuta mea, plina de gaze de esapament din intersetia imediat alaturata.

P.S. Am uitat ceva – Darwin ar fi incantat sa fada cu ochii lui, cum teoria evolutionismului produce deja efecte, manifestandu-se prin adaptarea pietonilor la circulatia pe strada, si la traversarea pe culoarea rosie a semaforului, din cauza mediului care nu le permite utilizarea trecerilor de pietoni sau a trotuarelor.

July 9, 2009 - Posted by | Uncategorized

No comments yet.

Leave a Reply

