Reality check

Letter to the unborn child

3257440229_f32237a343

Aseara navigam in deriva pe internet, “rasfoind” site-urile pentru femei. Am o pasiune, ca atunci cand nu am alta ocupatie, sau mai bine spus, nu am chef sa fac nimic constructiv, sau macar coerent sa „intru in neinteleasa minte a femeilor”, citind tot felul de articole. Incepand cu „cum sa slabesti in 14 minute” – scris de o doamna anemica aflata deja la „varsta” de 37 de kg, sau „cum sa afli daca te inseala” – scris de cineva care nici macar nu are prieten, sau „ce vor barbatii” – de parca le-ar interesa J si terminand cu drame reale gen „il iubesc pe prietenul prietenului meu – ce sa fac?” – nu conteaza ce faci, crede-ma, si multe alte exemple namaipomenit de intersante, hazlii sau uneori triste, care au darul de a-ti alunga orice logica din minte, orice tentativa rationala, orice indemn spre echilibru emotional.

 Revenind, am dat peste un forum avand ca si contribuabili in ale scirului tot genul acesta de reprezentante, unde se disputa de zor „varsta optima pentru casatorie”. Desigur, am concluzionat ca varsta optima pentru casatorie e undeva intre 13 si 78 de ani, si asta incercand sa restrang cat se poate de mult aria de probabilitati. Neinteresant. Am ajuns in alt catun intunecat al gandurilor femeilor, intr-o sectiune a forumului unde se discuta „care e varsta optima pentru a face un copil”.

Subiectul acesta mi-a atras atentia deoarece mi se pare unul destul de sensibil. Ceea ce am incercat sa centralizez din toate comentariile a fost lista de motive pentru care NU ar trebui sa ai un copil. Sau cel putin nu inca. Si m-am gandit sa pun „pe hartie” lista de motive sub forma unei scrisori de iertare catre copilul inca nenascut (the unborn child), pentru a-i explica in numele multor femei, de ce nu a venit inca timpul. E trist ce urmeaza insa e cu atat mai trist cu cat consientizam ca e 100% adevarat.

 „[.. … …] imi pare rau ca inca nu te pot avea deoarece:

–           nu am inca un apartament cu 3 camere, cu parchet duplu click, cu var lavabil, termopane, si corpuri de iluminat moderne;

–          Nu am autoturism propriu, da’ nu dintr-ala ieftin, ca eu tin la siguranta ta;

–          Nu am destui bani sa te intretin, caci nici nu ai idee ce s-au scumpit bluzitele in perioada asta a anului;

–          Nu am masina de spalat dintr-aia moderna cu al 987-lea simt. Am dintr-aia normala insa … nu-mi permit sa-ti spal hainutele cu asta;

–          Nu am aragaz. Adica am, insa fara hota, parca nici nu l-as avea. Si unde am sa-ti incalzesc ceiutul?

–          Nu am plasma,de fapt nu am nici macar LCD. Si nu as vrea sa-ti strici ochisorii la televizoul asta obisnuit;

–          Nu am laptop. Am calculator, insa as vrea sa-ti asigur tot confortul;

–          E prea devreme pentru mine. Stiu ca mama m-a avut pe mine la 20 de ani, insa eu parca nu m-am distrat destul;

–          Nu vreau sa ma casatoresc inca. Si ce va spune lumea? Nu, clar nu vreau sa ma casatoresc, vreau sa mai „gust” putin viata, vreau sa fiu libera;

–          Sunt atat de stresata la servici, si nu as vrea sa te supar si pe tine. Sigur, cu am chiar asa de mult de lucru, insa depun eforturi colosale sa fiu bagata in seama, sa ma bag singura in seama. Si asta ma oboseste;

–          Nu vreau sa ma ingras. Chiar nu vreau – nu stiu cum as putea sa trec peste asta. Plus ca mai trebuie sa ma las si de fumat, si asta e reteta perfecta de ingrasare. Nici nu vreau sa aud;

–          Nu sunt pregatita; desi pentru viata sexuala am fost pregatita de pe la … 17 ani cred;

Sper sa intelegi candva, cand te vei naste, ca motivele mele chiar nu mi-au permis sa te aduc mai devreme pe lume, sa-ti incepi viata alaturi de mine, de noi, parintii tai.

Acum nu stiu daca te mai pot avea. Am o anumita varsta. Da, intr-adevar am si tot ce nu am avut pana acum, insa abia acum am aflat ca dupa o varsta e mai dificil. Daca stiam! Ba stiam, insa nu aveam cele de mai sus, si mi s-a parut mai important. Acum le am, le am pe toate, si chiar mult peste, insa nu te am pe tine.

Imi pare rau, copilul meu nenascut. Si iarta-ma”.

 Cam asa arata scrisoarea cuprinzatoare,reflectand toate gandurile pe care le-am adunat de pe forumul ala de nimic. E trist, e trist prin prisma intinderii fenomenelor de cariera, avutie, distractie, imagine personala etc in detrimentul a ceea ce e frumos si bine.

 Ma opresc aici, insa ca ultim sfat: daca luati o hotarare, asumati-va si resposabilitatea. Nu se poate altfel.

July 20, 2009 - Posted by | Uncategorized

4 Comments »

  1. cred ca aceste motive au semnatura femeilor deoarece barbatii se gandesc mult mai putin la momnetul intregirii familiei.
    in plus, am mai intrebat si eu baieti: si copii, cand? raspunsul a fost una din cele doua: nu iiiiinca! sau cand vrea ea. deci pana la urma marea decizie o ia viitoarea mama.

    cred ca as fi mai revoltata sa nu isi puna nici o intrebare si sa vina copii ca pe banda.

    Comment by Zsuzsa | July 24, 2009 | Reply

  2. Tin sa te contrazic, si nu din placerea de a avea o polemica.
    Din punctul meu de vedere, femeile vorbesc mai mult despre asta deoarece vorbesc mai mult. In al doilea rand, vorbesc public despre asta, caci cauta confirmarea a ceea ce gandesc ele. Barbatii vorbesc mai putin, nu-si fac publice intentiile, insa cred ca au mai mare credibilitate cand abordeaza subiectul.
    Asta cu raspunsurile standard, gen “nu inca”, sau “cand o vrea ea”, ma indoiesc ca e lipsa de interes. E mai degraba un raspuns “usor”, hazliu, aparent neinformat, cand de fapt nu i se pare firesc sa-si faca publice intentiile. Pentru barbati e ceva mult prea personal.
    Parerea mea …

    Comment by flpmihai | July 24, 2009 | Reply

  3. ” Imi pare rau pentru ca nu vrea…el(tatal) sa te aiba!”:(

    Comment by Teodora | October 17, 2009 | Reply

  4. Atat de trist… Atatea motive, atatea scuze, pentru a evita ceea ce probabil e cel mai frumos lucru in viata.

    Comment by flpmihai | October 26, 2009 | Reply


Leave a Reply

