Reality check

Ştefan Popa Popa’s: “Ne-au năpădit moldovenii şi oltenii. Bunul simţ bănăţean trebuie conservat”

Sursa: 

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Stefan_Popa_Popa-s-_-Ne-au_napadit_moldovenii_si_oltenii-_Bunul_simt_banatean_trebuie_conservat_0_220177985.html

Jignitor. Sunt moldovean. Ma cunoaste cumva nenea desenatoru’? Nu cred. Stie care-mi sunt valorile si principiile? Imi cunoaste parintii si educatia primita de la acestia?

Mi-e rusine de nesimtirea lui. Jigneste un numar impresionant de oameni, atat pe moldoveni, care probabil se uita si eu cu mirare la iesirile de om dezechilibrat pe care le are acest individ, precum si pe banateni, care probabil nu se identifica cu acest personaj care arunca cu „rahat” in ceilalti, pentru a-si justifica existenta sa precara si mediocra.

As putea scrie aici pagini intregi, insa nu imi doresc sa intru in detalii. Vroiam doar sa-mi exprim dezamagirea fata de un om care si-a pierdut din punctul meu de vedere calitatea de roman. Da, si eu vreau sa nu mai aud injuraturi pe strada, manele in tramvai, limbaj limitat la orice colt de strada, si eu vreau sa nu mai vad oameni tristi, copii needucati, mizerie pe strada, gratare la coltul blocului, si masini scumpe circuland dupa reguli proprii de circulatie. Insa, stiti care e drama? Am venit in Banat pentru a scapa de toate astea, alimentandu-mi aspiratia din aceleasi surse pe care le gasim astazi pe internet, si … am gasit aceeasi imagine dezolanta de Romanie fara romani, ca in Moldova. Doar ca aici ura de putin mai mare.

Fac o paranteza. Am fost intrebat chiar, de ce nu plec inapoi daca nu-mi place aici? Rationamentul personal este irelevant, insa am ramas uimit si aici de tonalitatea, intonanta, si mesajul ascuns al acestei intrebari. Poate am sa plec odata din Banat, inapoi sau probabil mai departe, si atunci nu va ramane altceva decat sa cautati cu disperare un alt moldovean pe care sa-l folositi pentru a va justifice limitarile, frustarile si neimplinirile acumulate de-a lungul timpului.

Asfel, domnule Stefan Popa etc, daca ati ajuns la concluzia ca romanii nu au dreptul sa circule, sa traiasca si sa munceasca pe teritoriul Romaniei, decat in baza unor criterii stabilite de dumneavoastra, sa ne spuneti si noua.

In sfarsit, v-ati alaturat si dumneavoastra multimii crescande de non-valori care promoveaza prostia si discriminarea, in lipsa unei vieti personale implinite. Nu astept sa va cereti scuze, caci raul deja a fost facut. Pacat. Jignitor si dureros pentru oamenii cu bun simt care au mai ramas in tara asta.

Sunt dezamagit.

March 7, 2010 - Posted by | moved to www.flpmihai.blogspot.com, Uncategorized

3 Comments »

  1. Dupa cum bine spune aceasta ‘caricatura’ de artist cred ca citatul i se potriveste de minune:“Eu nu mai ies de 15 ani, în Timişoara, pe stradă. Ce să mai caut în societatea asta? Este o societate bolnavă, în care valorile sunt întoarse cu fundul în sus, toate lichelele sunt în faţă”,pentru ca el insusi este o valoare care ‘intoarce totul cu fundul in sus’,care probabil altceva nu stie sa faca ,astfel incat sa aduca valoare acestei tari, indiferent de zona, oras sau comuna .Este o rusine pentru noi ca natie, ca astfel de persoane(artisti) sa ne reprezinte chiar si in Senegal, Congo sau alte tari ale lumii.
    Rusine sa-ti fie caricatura de artist.

    Comment by Anonim | March 8, 2010 | Reply

  2. Bine spus. Insa as mai adauga aici, zecile, sutele, poate miile de specimene care ii dau dreptate, il sustin si chiar incurajeaza acest tip de atitudine, fara o documentare cat de mica.
    Insa sunt 100% de acord cu tine: Rusine!

    Comment by flpmihai | March 8, 2010 | Reply

  3. Mdea… ii oleaca tampit ala dac o zas chiar asa cum graiesti matale in tidula asta…

    Comment by Ally78it | April 6, 2010 | Reply


Leave a Reply

