Reality check

Vreau sa public o carte

Mai intai vreau sa o si scriu, desigur. De ce?! Sincer sa fiu, nu stiu. Poate ca mereu am considerat ca am ceva de spus si ca aceasta ar fi o solutie destul de satisfacatoare. Poate ca nu stiu sa ma exprim liber, poate ca nu stiu sa reactionez la intrebari nalalocul lor, si prefer prin urmare sa-mi asez gandurile intr-o carte.

Nu am de gand sa asez in pagina „Viata lu’ Mihai” ascunsa sub denumirea exagerata de „Autobiografie”. Am numai „X” ani, destul de multi pentru unii, total insuficienti pentru altii. Insa cartea o scriu in primul rand pentru mine, si trebuie sa recunosc, ca imi cunosc destul de bine „autobiografia”.

Dar stiu ca trebuie sa scriu. Asta mi se pare cel mai important. Daca imi lipsesc sau nu calitatile literare, nu stiu, si, cu toata sinceritatea, nu prea ma intereseaza. Prea mult se pune accentul pe „calitatea literara” si prea putin pe continut, probabil si datorita faptului ca prea putini dispun de un continut, si prin urmare publica ceva sec, insa de o calitate literara exceptionala. E ca in industria filmului in cele din urma. Auzim din ce in ce mai des aprecieri din cele mai alese la adresa unor filme prin prisma unicului criteriu ca „joaca” Angelina Jolie (…sper ca am scris corect …) in film. Ideea, mesajul, invatamintele sau orice altceva ce ar putea aduce un plus de valoarea in viata noastra, sunt pe locul doi.

Sa revenim. Stiu ca trebuie sa scriu o carte. Stiu ce vreau sa scriu. Stiu ca va fi un subiect unic. Stiu ca va iesi ceva ce merita sacrificiul. Acum: va avea succes?

Ei, in asta consta tot secretul. Ma gandeam de mult sa scriu, mereu mi-a placut „sa dau din gura”. Asa ca de ce sa nu o fac in scris?! Macar asa nu mai jignesc pe nimeni, cel putin nu imediat. Am aflat pe parcursul celor „x” ani ai mei ca cea mai dramatica lovitura este sa spui adevarul. Si, am mai invatat ca daca spui adevarul, esti considerat ipocrit. Tocmai tu, care spui adevarul. Am sa fiu „ipocrit” in continuare, insa am s-o fac in scris. Sau … SI in scris E lasitate din partea mea? E un mod de a nu-mi asuma raspunderea gandurilor mele. Probabil, insa nu-mi permit luxul de a-mi oferi timp sa ma gandesc la ce cred altii despre mine. Acesti „altii” se pot limita la a face aprecieri referitor la ceea ce afisez in fiecare zi, referitor la eul meu social, si e suficient.

Ce m-a oprit pana acum sa incep sa-mi astern ideile pe hartie?! Ceea ce presupun ca-i opreste pe multi dintre voi: legatura auto-indusa intre ideea de carte si cea de succes. Ne dezvaluim gandurile pe blog-uri, in jurnale mai mult sau mai putin intime, pe forum-uri etc. O facem fara sa ne gandim daca vom avea succes? Cum naiba sa ai succes pe un forum?!

Astfel ca de indata ce am rupt legatura dintre publicarea unei carti si ideea de succes, mi-a venit mult mai usor. Voi avea o carte doar pentru mine. Scrisa de mine publicata de o editura pentru mine, citita de mine, si in cele din urma asezata frumos pe unul din rafturile mele. Am inlaturat asteptarile, si am lasat loc doar impulsului de-a scrie. Si …. merge.

Detalii nu am sa dau referitor la continutul cartii intrucat am si eu un sentiment firav de „copyright”. Oricum va fi ceva neasteptat, si, ca urmare a unei decizii de ultim moment, va fi ceva total diferit de tot ceea ce s-a scris pe acest blog.

Cand va fi cazul, am sa postez o mica recenzie, si o adresa de e-mail unde puteti comanda cartea … insa toate astea peste o luna, 6 luni, un an, sau intr-o alta decada a vietii mele. Dar am s-o fac.

May 20, 2010 - Posted by | moved to www.flpmihai.blogspot.com, Uncategorized

3 Comments »

  1. Buna.Ti-am citit articolul.Nu stiu cati ani ai si nici nu vreau sa stiu atat timp cat mi-am facut o idee foarte buna despre tine.Si eu ma aflu in aceiasi situatie ca si-a ta.Vreau sa scriu o carte.Simt ca stiu prea multe si ca prin ce vreau sa scriu multe persoane vor avea de invatat.Problema e ca nu stiu daca ma exprim corect cum ar trebui sa faca un scriitor dar cred ca e mai bine cand lucrurile vin din inima.Nu stiu daca o voi termina in viata asta hahaha dar sper dion inima sa las ceva in urma mea.Iti multumesc ca existi.

    Comment by stefana | May 29, 2010 | Reply

  2. succes totusi (chiar daca nu pentru asta o faci) si sa te bucuri de experienta!
    daca se fac inscieri la autograf – eu as dori exemplarul meu sa fie semnat (l-am comandat de acuma) … daca se poate.

    Comment by Zorro | June 3, 2010 | Reply

  3. Multumesc. Sigur se poate … insa acum nu pot estima din pacate cat costa un exemplar cu autograf🙂 Stii ca celebritatea creste nejustificat pretul oricarui bun🙂

    Comment by flpmihai | June 3, 2010 | Reply


Leave a Reply

